22.04.2016

Reforms: the key focus of the 66th FIFA Congress

— The delivery and worldwide implementation of FIFA’s reforms will take centre stage at the 66th FIFA Congress, taking place in Mexico City on 12 and 13 May 2016.

The reforms will bring substantial change to key areas within football governance such as the management of FIFA’s commercial agreements and the allocation of FIFA’s development funds, marking the beginning of a culture shift at FIFA and a clear separation of political and management functions within the organisation.

The infographics below (see downloadable version, which we invite you to make use of in your coverage) provide an overview about the above processes.

Further details on the 66th FIFA Congress, including the agenda, are available in a dedicated section on FIFA.com. Additional infographics for editorial use will be made available ahead of the Congress.

Infographics (for editorial use)

Español

Las reformas, el tema principal del 66.º Congreso de la FIFA

La puesta en práctica y la implantación global de las reformas de la FIFA serán los asuntos que marcarán el orden del día del 66.º Congreso de la FIFA, que tendrá lugar en Ciudad de México los días 12 y 13 de mayo de 2016. Estas reformas conllevarán cambios sustanciales en áreas decisivas dentro de la gobernabilidad del fútbol, tales como la gestión de los acuerdos comerciales y la asignación de los fondos de desarrollo, con lo que se dará inicio a un cambio de mentalidad en el seno de la FIFA y se establecerá una clara división entre las funciones políticas y administrativas dentro del organismo.

Los infográficos que aparecen a continuación —disponibles para su descarga y utilización en prensa— resumen el proceso arriba descrito.

Encontrarán más datos sobre el 66.º Congreso de la FIFA, incluido el orden del día, en la sección dedicada en exclusiva al Congreso en FIFA.com. En fechas próximas al Congreso, se pondrán a disposición de los medios de comunicación más infográficos.

Infografías (uso editorial)

Sponsorstrip
Outlook-Fix-Image

Fédération Internationale de Football Association
FIFA-Strasse 20   P.O. Box   8044 Zurich   Switzerland
FIFA Media Department
Tel : +41-(0)43 222 7272
E-Mail: media@fifa.org    www.FIFA.com
Follow us on Twitter: @fifamedia and youtube.com/FIFA
Facebook: www.facebook.com/fifa